Moda'ya Dair Herşey

#Sponsor Link Tilter
#Sponsor Link Tilter

 
Mercedes Benz Fashion Week Istanbul’da bugün program yoğun. Radarımızda Özlem Ahıakın, Ayhan Yetgin, Lug Von Siga ve Özgür Masur radarımızdaki isimler… Ama günün kapanışında öyle bir isim var ki sadece tasarımcı olarak değil yönetici kimliğiyle de Türk Moda Dünyası’nda önemli bir yeri var bizim için. Türk Moda Tasarımcıları Derneği Başkanı olan Elaidi, 2000 yılından bu yana elegan çizgisi, kalıp ve kumaşlarla oynamadaki ustalığını kreatif yeteneğiyle birleştirerek her zaman giyilebilir, zamansız ama bir o kadar da trendy modellere imza atıyor. Başarısıyla ters orantılı bir tevazuya sahip olan Elaidi’yle, bugün günün kapanışında gerçekleştireceği koleksiyon sunumu üzerine kısa bir söyleşi yaptık…


Hazır mısınız defilenize?
Hazırız ama bu sene defile yapmıyoruz! Galeri Mana’da bir koleksiyon sunumu yapıyoruz. Koleksiyonun tamamını da göstermiyoruz. Sadece beyaz gömlekleri tanıtacağız. Böyle bir sunum hazırladık. Sunumun adı ‘Istanbul is the New Black’. Nasıl çıktı bu isim ortaya? Burada İstanbul’un yükselme ve hip olma hikayesinden yola çıkıp her gömleği bir semte atfettik. Her semtin bende bir hikayesi var. Biri çocukluğumsa diğer orta okul yıllarım gibi… Onun üzerinden bir koleksiyon ve sunum hazırladık.

İlk defa mı böyle bir tanıtım yapıyorsunuz?
Bu ikinci. Daha önce de yapmıştık. Arada bir böyle tanıtımlar iyi geliyor. Biraz ezberden uzaklaşmış oluyoruz. Ezber derken kötü anlamda söylemiyorum. Defilenin belli bir dinamiği var. Dışına çıkamıyorsun. Böyle olunca ufak bir silkinip geri dönüyorsun. Bundan sonra böyle yapacağım demek değil. Arada farklılık olsun istedik.

Koleksiyonun tamamı gösterilmeyecek dediniz. Koleksiyonun bütününü görmek isteyen takipçileriniz ne yapabilir?
Görselleri çıkacak. Look book hazır. Bunları basınla paylaşıyor olacağız. Bir de bu sefer, her zamankinden farklı olarak İMA’da perşembe ve cuma günü, iki gün 30 tasarımcının bütün koleksiyonlarının olduğu ve şu anda faaliyet gösteren bütün show roomların da içinde olduğu bir pop up showroom yapıyoruz. Koleksiyonun tamamı da orada olacak zaten. Show Up Sahra Katoğlu’nun koordinasyonuyla…

Gömlek İstanbul temalı dediniz. Koleksiyonun kalan kısmı da bu temayı mı izliyor yoksa farklı farklı line’larınız var mı?
Kalan kısım farklı. Tabii paralel gittikleri noktalar var ama biraz ‘Slash Generation’ı temsil ediyor. Günümüzde özellikle kadınların durumunu anlatıyor. Artık tek bir tanımı yok kadınların. Herkesin tanımı anne slash(/) iş kadını slash(/) fotoğrafçı diye gidiyor. Biraz o geçişleri içine alan bir koleksiyon diyebiliriz.

0 yorum:

Yorum Gönder